torsdag 29 maj 2008

...som en oxe!

.
Nu har jag ändrat min profil. Min dotter och jag har nämligen båda fyllt år! Jag är således nu 33, en mycket bra ålder, hon å sin sida har fyllt 2 år och verkar också mycket nöjd. Hon fyllde år och gjorde sitt första besök hos frisören ungefär i samma veva och hävdar nu bestämt att hon är STOR! Så stor att hon gärna vill åka i storebrorsans framåtvända bilstol, använda hans cykel och hjälpa mig att hänga tvätt. Det sistnämnda kan jag gå med på! Hon är mycket förtjust i vår nya "torkvindare" som hon kallar den - det är Rorris torkvindare! Jojomen, hon har inte gett upp sitt nya namn ännu, hon är nämligen envis som en oxe!

Min dotter och jag fyller år med bara några dagars mellanrum och vi är därför båda oxar. För den som inte är så förtrogen med stjärntecknen kan jag berätta att oxar är lugna, stillsamma och jordnära personligheter som njuter av livet. De är trygga och lata, mycket trogna och blir sällan arga, men när de väl blir det är det bäst att inte vara i närheten. Oxar är kärleksfulla och tillgivna. De älskar dessutom det goda i livet, såväl solnedgångar som vällagad mat får oxen att rysa av välbehag. På minussidan är oxar förändringsobenägna, konservativa personer som vill bevara det gamla och lätt uppfattas som lite tråkiga.

Stjärntecken är förvisso inget jag tror på, men visst är det lite kul att det stämmer in så bra? Här sitter jag i mitt gamla hus, i min trygga lilla by och gläds så fort en ny liten blomma sticker upp ur rabatten, alltför rund om magen till följd av kulinariska njutningar med för högt GI ("Inom varje smal oxe finns en tjock en som vill ut!").

Enligt denna lära passar jag mycket bra ihop med jungfrur, kräftor och stenbockar. Vilken himla tur då att min man är jungfru!
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och jag har alltid skrattat åt att jag är oxe. Nog för att jag njuter av livets goda men annars stämmer det inte riktigt in på mig...

(tror du mamma ljugit om mitt födelsedatum ;)