söndag 8 juni 2008

Naturlig jämvikt

.
När man som vi har ouppackade kartonger fem månader efter flytt, då finns det egentligen, som jag ser det, endast tre alternativ till varför man inte saknat sakerna som finns i dem:

1. Sakerna i kartongen är skräp som man borde ha gjort sig av med redan inför flytten.

2. Sakerna i kartongen är säsongsbundna och den naturliga användningssäsongen har ännu inte kommit. Detta alternativ lämnar för vår del hösten kvar.

3. Sakerna i kartongen är mycket kära barndomsminnen som man inte använder i vardagslivet, men ändå inte kan förmå sig att kasta.

Om man går igenom innehållet i våra ouppackade kartonger misstänker jag att man skulle finna att cirka hälften av dem faller under kategori 1. och den andra halvan under kategori 3. Av båda kategorierna kommer det att visa sig att min andel är försvinnande liten. Varför är då jag som älskar att röja och vill ha ljus och luft tillsammans med en man som har så oerhört svårt att kasta någonting alls? Jo, jämvikt såklart! Naturen ser till fösa ihop oss så att jag inte kastar bort allt jag äger och att han inte sparar allt han någonsin ägt. På så sätt kommer vår familj överleva. Tack naturen! Men kan det inte få väga över lite grann på min sida? Bara liiiite... Snälla!
.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Gillar den logiken. Det är därför jag och min man är sammanförda också. Jämnvikten!

Millimu sa...

Denna teori stämmer in på mycket! Varför är jag så kort och han så lång? För att jämna ut längden på vår avkomma såklart, överlevnad igen! Min syster som är 1,49 m har en sambo som är över 1,90!

Min teori är dessutom användbar och bra att ta till. Varför är min man så himla smal t.ex.? Jo för att tillåta att jag rundar ut lite såklart, ha, ha! ;)