onsdag 18 juni 2008

Midsommarångest

.
Jag har drabbats av midsommarångest. Inte den där sorgliga sorten som många drabbas av varje stor högtid, när det känns som om man bara måste ha roligt och måste träffa släkten och måste... ja ni vet, en massa måsten helt enkelt. Den här midsommarångesten har istället att göra med dagis.

Imorgon är det nämligen mina barns sista dag på respektive dagis före sommarlovet! Det ska såklart bli härligt med semester och ledigt, jag har ingen ångest över den biten. Men sommarlov innebär också att man måste (detta ord nu igen!) ha med sig någon form av present till barnens fröknar för att tacka för terminen som gått. Och här kommer alltså ångesten in. Vad sjutton ska man ge? Vad är rimligt? Vad önskar de sig mest? Jag orkar inte med att ta dessa beslut just nu, men imorgon förväntas barnen överräcka någon form av gåva så det måste tas beslut i frågan ASAP. Hjälp!!!
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visan fick välja själv, hon valde att varje fröken skulle få varsin fin ros, i olika färger :-)

Det blev uppskattat. (Jag hoppas bara ingen av dem hade svartsjuk partner hemma ;)