onsdag 4 juni 2008

Byarna i Midsomer

.
Nedräkningen har börjat! Och nej, jag menar verkligen inte fotbolls-EM eller något annat sportigt, det är inte min grej. Jag räknar ned starten för nya avsnitt av favvo-serien Midsomer murders!

24 juni kl. 21:00 är det dags! Då vet ni att jag kommer att sitta fastklistrad framför tv:n med min kopp te i högsta hugg, redo för nya genomarbetade manus, vackert foto, snygg redigering och ljudläggning och duktiga skådespelarinsatser. Jag är den första att tillstå att de tidiga avsnitten helt klart var bäst, men så är det ju med alla serier och ännu har jag inte tröttnat på Detective Chief Inspector Barnaby (däremot på hans familj, men det är en annan historia!)

Läste någonstans att i de 10 idylliska byarna i grevskapet Midsomer har sedan seriens start 110 mord, 6 självmord och 8 olyckor drabbat invånarna. Man beundrar dem som vågar bo kvar!

1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Åh, undrade häromdagen när det skulle börja! Kommer också sitta bänkad framför TV:n då, tur att vi är i Sverige hela sommaren.

Och visst är det lite småfånigt med Barnabys självgodhet och hans fåniga fru och dotter, men det är ju så charmigt, engelskt och mysigt att se ändå!

Och lycka till idag!

Kram,
A-K