torsdag 19 juni 2008

Handsken är kastad!


Jag har blivit utmanad av Skrivarmamma! Men jag fuskar lite med reglerna, så att de passar mig ;)


Vad gjorde du för 10 år sen?

Juni 1998 höll jag på med sluttentorna på min kurs på Lunds universitet. Man hade 20-poängs kurser, med en enda tenta på slutet, så det gällde liksom att plugga på ordentligt den där sista månaden för att minnas allt man läst under terminen. Inte den roligaste juni i mitt liv.


Fem saker på din att-göra-lista idag?

1. Ordna present till lilltjejens fröknar. Fixade till sonens fröknar igår - de ska få varsin jordgubbsplanta.
2. Köpa mumsigt fika för att fira barnens sommarlov.
3. Ringa viktigt samtal till väninna.
4. Skriva inköpslista inför midsommarhelgen.
5. Ta med barnens extrakläder och prylar hem från dagis, där det ska storstädas under sommarlovet.


Platser du bott på?

Född i Stockholm, men har sedan bott på flera orter i Småland och Skåne genom åren. Flyttade till slut tillbaka till Stockholm igen för att bo med pojkvännen. Bildade familj och blev kvar där tills i januari i år, då vi packade ihop oss och flyttade ut på landet.


Fem saker du skulle göra om du blev miljardär?

1. Det första på min lista blir att sluta oroa mig för att pengarna inte ska räcka till.
2.
Jag skulle starta mitt lilla pensionat, där kakorna som serveras i syrenbersån alltid är hembakta och det hänger vit tvätt på tork för jämnan. Som förr i världen helt enkelt. Eller som i en engelsk film.
3. Jag skulle resa mycket och gärna åka på safari, där allt skulle vara som i filmen Mitt Afrika. ;)
4. Jag skulle köpa ett sommarhus i ett fjärran land, där jag kunde sitta och skriva böcker och se ut över havet medan mina barn lekte tillsammans med grannbarnen.
5. Unna mig mer och skänka bort mer.

Men mest av allt skulle jag bara vara, utan krav!


.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Jag hänger på på safarin! Kul att läsa! Kram! P