söndag 28 september 2008

Pysselsöndag

.
Vilken fantastisk söndag! Solen har skinit från klarblå himmel precis hela dagen och jag har varit ute i fyra timmar, det var länge sen man kunde det!

Eftersom jag har ett så extremt byråkratiskt arbete så drabbas jag ibland på min fritid av ett uppdämt kreativitetsbehov. Den här dagen var en sådan dag.

Morgonen började med att lilltjejen och jag gick ut och samlade en hel kasse med lönnlöv i olika vackra höstfärger. Dessa har jag sedan trätt upp på ståltråd och gjort en fin krans av att ha på dörren.

Sedan har jag skivat äpplen i mängd och hängt upp på tråd i ett fönster - äppelchips ska det bli påstås det. Mannen är skeptisk.

Jag har också suttit i två timmar och rensat rabatter. Det känns oerhört skönt att komma någonvart!

Sist men inte minst har vi bakat äppelbullar. Mannen och sonen gjorde degen som skulle jäsa i två timmar och sedan bakade min man och jag ut dem nu på eftermiddagen.

Nu ska vi sätta oss och äta scones som precis kom ut ur ugnen. Sedan blir det bullarna till efterrätt. Kanske inte helt lyckat med tanke på mitt tidigare inlägg...

På det hela taget en ganska trivsam söndag!
.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Shit! Vilken äkta countrystyle söndag! Det var det här ni flyttade för, erkänn. :) Lät underbart! Jag är grymt imponerad över er ork!!!

Anonym sa...

Lät som en jättehärlig höstdag, mysigt! / Gia