onsdag 1 oktober 2008

Det som göms i snö...

.
Idag gjorde jag en fasansfull upptäckt!

I måndags kom jag tillbaka till mitt ordinarie arbete efter att ha varit iväg på kurs i tre veckor. Innan jag gick på kurs hade jag med mig en matlåda till jobbet, som jag satte i kylskåpet där. Därefter bjöd någon med mig ut på lunch varpå jag helt sonika glömde bort min lunchlåda. Idag hittade jag alltså nämnda lunch. Och den såg ut att vara helt ok!

Jag blev chockerad vid upptäckten. Jag hade liksom väntat mig både vitt ludd och blått mögel, men intet! Maten såg faktiskt lika aptitlig ut som den dag jag lagade den.

Nu vet jag inte om jag någonsin mer törs äta denna rätt. Vad kan det vara för livsfarliga konserveringsmedel i kryddorna?

Å andra sidan kanske det även funkar på människor. Om jag lever att bli hundra år så vet ni varför!
.

Inga kommentarer: