fredag 26 september 2008

Disco

.
Imorse fanns det inga parkeringsplatser lediga utanför sonens dagis så vi fick ställa oss en bit bort och gena över skolgården. Sonen kände sig lite nervös över alla de stora barnen och höll mig hårt i handen. När vi gick förbi en dörr såg jag planschen:

Disco!

Fredag kl 19-21
Inträde 10 kr

Gud vad jag kände mig nostalgisk! Mindes hur jag satt med mina kompisar och ritade de där planscherna. Tänk så länge sedan det är! Och ändå känns det så himla nära.

Jag minns fortfarande precis hur det kändes. Hur fint jag klädde upp mig. Att jag hade med mig pengar som aldrig räckte till allt godis jag ville köpa. Hur jag önskade att Marcus, som jag var så kär i, skulle bjuda upp mig! Och sen var jag för blyg för att säga ja när han äntligen frågade chans på mig, bara för att han skickade en killkompis...

"Äh, låt ´na tänka", sa Marcus som den gentleman han var och jag förbannade mig själv varje dag i flera års tid för att jag inte bara gick fram till honom veckan efter i skolan och sade "Ja, jag vill gärna vara ihop med dig!". Som jag ångrat detta! Men det blev så pinsamt.

Och inträde 10 kronor - det var exakt samma pris när jag var liten ju! Nästa år är det sonens tur...
.
.

Inga kommentarer: