torsdag 4 september 2008

Vackert land

.
Imorse när jag körde till jobbet var det så otroligt vackert ute. Helt blå himmel, gula fält så långt ögat nådde och en lågt stående sol som spred ett varmt ljus över landskapet. Där ute på fälten kämpade bönderna med sina skördetröskor för att ta tillvara allt det de sådde i våras. Bortom fälten skymtade skogen och ett och annat litet hus, med människor som nyss stigit upp och startat sina dagar. Jag kunde inte låta bli att förundras över hur fantastiskt vackert det är här ute på landet!

Och när jag var framme på jobbet kände jag mig riktigt besviken att behöva lämna min utsiktspost och kliva rätt in i jobbets otroligt fula 70-tals byggnad - jag hade lugnt kunnat fortsätta köra någon timme bara för att få njuta av allt det vackra. Fast det är förstås inte så miljövänligt...
.

Inga kommentarer: