torsdag 9 oktober 2008

Listig

.
Jag är en person som skriver listor. Jag älskar att skriva listor. Jag skriver listor för allt möjligt: saker som måste göras, saker som borde köpas, saker som borde kommas ihåg, saker som man skulle kunna göra om man någon gång hade tid eller pengar
...

På mitt förra jobb hade jag många listor. En lista över arbetsuppgifter som måste göras. En över arbetsuppgifter som var bråttom. En över arbetsuppgifter som var mycket bråttom. En över arbetsuppgifter som var extremt bråttom. Och en över arbetsuppgifter som var fullkomligt panikakuta. Varje gång jag lyckades stryka något från den akuta listan var det dags för något annat att åka dit.

På mitt nya jobb har jag avhållit mig från att skriva listor och det har inte med att göra att det finns mindre att göra utan beror helt enkelt på att jag inte hinner. Saker på mitt nya jobb är så akuta att jag inte ens hinner skriva ned dem på papper. Hallå byråkrati, ska det vara så här?!

Just nu har jag en pågående lista i huvudet som blir längre och längre för var dag. Det är min mans fel. Var gång jag blir irriterad på något företag/myndighet/person säger han åt mig att skriva ett brev till dem. Till slut insåg han att det hände så ofta att han tyckte jag skulle skriva en lista över alla jag ska skriva brev till. Jag har ännu inte kommit mig för att göra det men trots det spökar den här listan i mitt huvud.

Kanske får ni ett smakprov någon dag.
.
.

Inga kommentarer: