tisdag 21 oktober 2008

Fransk potatis

.
- "Usch, mina pommes frites smakar inte gott!", sade sonen vid helgens besök på hamburgerrestaurang. "De smakar nästan som potatis!?"

Förutom de olycksaliga potatispinnarna gick dock besöket bra, sedan vi kommit på knepet att beställa hamburgare naturella till barnen och sen bara bre på lite ketchup själva - de skyggar nämligen direkt om en gurka eller lite senap så mycket som snuddat vid burgaren. Och om de ändå bara äter hamburgaren och äpplena så är det ju en nära på hälsosam måltid... ;)

Till på köpet fick vi dessutom två nya barnböcker med oss hem. Och en liten katalog om vikten av att läsa för barn, som jag kvickt snappade åt mig. Jag gillar läskampanjer för barn, blir alltid så himla sugen själv...
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänka sig att det smakade potatis ;-)

Böcker gör också mig lycklig :-)

Har precis läst lite Emil och nattat mina små gullungar (själv hemma ikväll och de har verkligen överträffat sig själva i att vara fullkomligt ljuvliga!).
En bilderboksemil med en sångvers som introduktion till varje kapitel, mysigt när man är själv med barnen, mindre kul när man har många åhörare ;-)

Millimu sa...

Vi fick Castor syr och Tutu och tant Kotla. Den sistnämnda lät lite väl socialrealistiskt 70-tal men sen var den rätt ok trots allt. :)