tisdag 2 december 2008

Väntans tider

.
Natten till måndagen satt den oorganiserade modern och slog in 24 paket i vackert julpapper och hängde upp dessa i adventskalendern. För övrigt samma adventskalender som den nostalgiska modern själv hade som liten.

På morgonen var det sonens tur att öppna första paketet till lilltjejens förtret och ilska.

Vid dagishämtning berättade fröknarna att nyheten om paketkalendern nått även dem. Lilltjejen hade med eftertryck sagt:

- Imorgon ska jag öppna paket. Och då ska (sonen) gråta!
.

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Tihi. :)

Millimu sa...

Inga tårar imorse så det går bättre och bättre... får se imorgon när det är lilltjejens tur igen!

Det var ju inte riktigt det jag hade tänkt mig, att ena barnet skulle vara ledset varannan dag fram till jul...

Anonym sa...

Du var ju ute i god tid, själv petade jag kvickt ner lite godis i de första smålådorna i barnens kalender i söndags, men resten fick vänta tills idag.

Har shoppat småprylar på lunchen, hårsnoddar och minilego (lådorna är stora nog att rymma nästan en femkrona på tvären vilket inte ger mycket plats för prylar).

Den 24:e är lådan lite större så den har jag sparat, köper nåt senare i december :-)
Ev gör jag två små skattkartor och lägger i lådan istället, jag köpte varsin målarbok för "strumpan" som man kanske kunde ha som skatt.

Mina barn öppnar också varannan dag, men det funkar hittills väldigt bra eftersom både måndagens godis och dagens enkrona fanns i tvåpack så de fick varsin :-P