fredag 5 december 2008

TGIF!

.
Tur att det är fredag idag! Annars vet jag inte vad jag hade tagit mig till med mitt kaotiska jobb. Kanske hade jag bara stängt dörren om mitt lilla kontor och gått hem för att inte återvända? Nu har jag i alla fall helgen på mig att lugna ned mig. Allt rasar. Frågan är: ska man stanna och se om det finns liv efter förfallet, eller ska man rädda det man kan och dra så fort benen bär?

Väl hemma fick jag i alla fall fart. När jag var mammaledig brukade jag alltid städa på fredagar för att det skulle vara rent och snyggt till helgen så att vi inte behövde lägga några dyrbara ledighetstimmar på detta. Sen jag började jobba har det inte riktigt känts lika prioriterat, men ikväll fick jag ett ryck och städade halva huset i rask takt. Kanske beror det på att min man är borta på julfest? Konstigt nog får jag oftast mycket energi de få tillfällen han inte är hemma på kvällen. Det är alldeles för lätt att bara slappa ihop i en soffa annars. Skönt men inte så produktivt kanske.
.

Inga kommentarer: