fredag 4 juli 2008

Svindlande höjder

.
Stupränneproblemet kan vara löst! Vid närmare besiktning har det visat sig att det trots allt inte läcker från rännorna, däremot var de så igencloggade av löv och kvistar från våra två björkar att vattnet helt enkelt forsade rätt över barrikaderna istället för ner i för ändamålet avsedda stuprör.

Men idag har min man med fara för sitt eget (och möjligen även andras) liv klättrat högst upp på sin nyinförskaffade 9-meters stege och rensat. Jag säger ju att han är en handlingens man. I ordets båda tänkbara bemärkelser till och med.

Stegen levererades vid huset av en driftig speditör, sedan återstod den lilla haken med att resa den. För den som aldrig försökt sig på att resa en så hög stege kan jag förtälja att det kräver en god portion styrka. Tyvärr en större portion än mannens och min, tillsammans. Eftersom problemlösning bör gå före stolthet hämtade mannen således vår granne. Grannen kom och visade sig kunna resa stegen själv. Där talar vi styrka! Min man hävdar att det inte gör honom något, men jag lovar att hans manlighet fick sig en liten, liten törn...

Nu väntar vi ivrigt på regnet!
.

Inga kommentarer: