torsdag 17 april 2008

Utflykt

Lilltjejen började på dagis i mars och idag skulle hon på sin första skogsutflykt med matsäck. Hon traskade iväg imorse, glad i hågen med sin nyinköpta lilla ryggsäck. Kan det bli gulligare?

Annat var det igår. Då var det nämligen storebror som skulle på skogsutflykt med matsäck. Inte poppis hos lillsyrran, som låg på golvet och vrålade: "Jag vill också ha o´boy!" medan jag packade termos och sittunderlag.

När jag lämnade lilltjejen imorse kom en aningen stressad pappa och lämpade av en av hennes små kompisar, med en i all hast inköpt Festis och en påse citronmuffins i handen. Då kände jag mig mycket lättad - tänk vad skönt att det finns fler som glömmer; att alltid ha rena ombyteskläder i lådan, att lämna semesterlappen i tid, att ringa senast kl. 8 och meddela att barnet är sjukt/friskt igen... Det är så uppfriskande att se andra människors mänsklighet, den som alla gärna döljer noga under välputsade skal. G:s pappa, nästa gång kommer det vara jag som stressar in med Festis och citronmuffins!

Inga kommentarer: