onsdag 1 april 2009

Om jag någon gång skulle skriva en bok...

.
...kanske persongalleriet redan finns fixed och färdigt på mitt jobb. Ibland fascineras jag av hur udda existenser som kan samlas under ett och samma tak. Jag kan tänka mig att statliga jobb ger lite mer utrymme för olika sätt att vara, i alla fall känns det så när man kliver in i mina korridorer.

För länge sedan följde jag en hysteriskt rolig blogg som något överdrivet beskrev den osannolika och gudsförgätna tillvaron som tingsnotarie, ett jobb som jag också själv innehade vid detta tillfälle. Att följa denne okände notarie gjorde mitt eget slitsamma arbete med att få vara erkänd som vuxen människa lite lättare och naturligtvis vardagen lite muntrare.

Kanske borde jag trots allt skriva en bok om tillvaron på ett statligt verk. Det låter inte spännande men jag lovar att det händer mycket! Måhända blir den dock snarare sorglig.
.

Inga kommentarer: