onsdag 22 april 2009

"When I´m sixty-five..."

.
Vem vill du vara när du är 65?

Jana Söderberg berättar om sin moster som har en livsvision om hur hon vill vara som äldre. Mostern vill behålla sitt ungdomliga sinne och kunna sitta vid en lekpark och se på barnen som leker och ungdomarna som skränar med varmt hjärta och inte tänka att allt var bättre förr. Dessutom vill hon varje år prova på en ny sak som hon aldrig gjort förut.

Jag älskar den här visionen. Själv har jag alltid sett för mig hur jag som pensionär kommer att vara superpigg och åka runt i en liten röd bil och hämta gamla väninnor för att sticka ut på utflykt eller fika. Att fortsätta hitta smultronställen är viktigt för mig och att njuta av allt som är vackert! Sedan jag fick barn har jag lagt till en bit i min vision, som handlar om att jag vill vara en riktigt härlig farmor/mormor, som har tid för barnbarnen och ser när de egna barnen behöver avlastning och stöd. Allt utan att uppoffra mig, utan helt enkelt för att jag själv vill.
.

Inga kommentarer: