lördag 22 november 2008

Reklamation

.
Jag ska be att få reklamera min helg.

Enligt konsumentköplagen ska en vara vara ägnad det ändamål för vilket varor av samma slag i allmänhet används, annars är den att anse som felaktig. Helger tycker jag i allmänhet ska användas till rekreation och umgänge med goda vänner. Så hade vi också planerat denna helg. Efter att ha haft besök två helger i rad skulle vi nu mest ta det lugnt och också bjuda över kompisar på glögg.

Så varför står jag då här och lastar i maskin efter maskin med lakanstvätt, skurar golv och funderar på hur man bäst tvättar nerspydda mattor?

Fel i vara helt enkelt. Så jag ska be att få byta helgen mot en ny, felfri. Tack!
.

3 kommentarer:

Pernilla sa...

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

Anonym sa...

:-(

Jag hoppas på nästa helg, då du dessutom kan få njuta av första advent!

Millimu sa...

Tack!

Nu väntar jag på första advent... Har redan tjuvstartat såklart, låtsas att det är barnen som tjatar om sina stjärnor och adventsljusstakar, men egentligen är det lilla mamsen som inte kan hålla sig längre ;)