söndag 18 januari 2009

Rastlös

.
Idag är jag så rastlös. Känner liksom hur det kryper i ryggraden.

En gång i tiden hade jag ett jobb som gav mig söndagsångest - den där panikkänslan som sakta kryper fram under söndagseftermiddagen, för att man vet att man måste till jobbet på måndagen. Jag vaknade med hjärtklappning på morgonen och kunde inte förmå mig att kliva på tåget till jobbet, utan blev sittande på stationen när både ett och två tåg passerade innan jag lyckades tvinga mig att ta mig samman.

Än så länge känner jag mig långt ifrån så utsatt, men jag kan heller inte sanningsenligt påstå att jag ser fram emot att gå dit imorgon. Vardagen känns tung. Var dag känns tung...

Så därför har jag anmält mig till en kurs i Thailändsk matlagning. Hoppas det blir skoj! Gott lär det ju bli i alla fall! :)
.

Inga kommentarer: